כללי נימוס והתנהגות ברכבות ביפן – הם הדבר הכי חשוב ברכבות יפניות

אל תגידו שלא ידעתם – ברכבת אי אפשר לבקש שוקולד !
עכשיו בוא נהיה רצינים …

  1. אדיבות: תן את המושב שלך לזקנים , נשים בהריון ונכים – הם יסרבו לכם כמה פעמים בהתחלה אבל אל תטעו הם אכן רוצים את המושב – ככה זה המנטליות ביפן, לכן נהוג פשוט לקום ולהתרחק כדי שירגישו בנוח.
  2. קו הצהוב ברציפים – (קו התאבדות או איך שתקרא לזה) בארץ אנחנו שומעים את זה כל הזמן נא לא לעבור את הקו וכ"ו, שם לוקחים את זה ברצינות וגם תיקחו בחשבון שבהרבה מהרציפים – חולפות רכבות מהירות ללא התראה לכן נא להיות זהירים.
  3. לא מעשנים ! – מן הסתם כולנו יודעים שאסור לעשן ברכבת – ועדיין מתרגלים לחוק החדש שאסור לעשן אפילו ברציפים – אבל ביפן זה ברור מאליו שגם ברציפים לא מעשנים – בשביל זה יש חדרי עישון.
  4. המתן לפי הקוים המסומנים ברציפים – אם הנכם יודעים איפה בדיוק פשוט תמתינו מאחורי יפני שכבר ממתין – לכן חשוב לשמור על תור מסודר ולא לנסות לעקוף את התור בעלייה לרכבת.
  5. לא לשבת במושבים המסומנים לנכים / נשים בהריון וזקנים – באמת שאין צורך לפרט עוד.
  6. קרון לנשים בלבד – כן בשעות שיא בגלל הצפיפות בקרונות וחשש מניצול הטרדה או אי נוחיות לנשים יש קרונות לנשים בלבד ! – אז לגברים בינינו תשתדלו לא לעשות פדיחות  (קרה לי)
  7. לא מדברים בטלפון !  (גם לא שמים מוזיקה)
  8. שמרו על השקט – תשימו לב שרוב היפנים ברכבת עצמה שומרים על השקט וגם שהם מדברים ביניהם הם מדברים בשקט ככל האפשר – אז גם אתם תשתדלו לשמור על השקט בשיחות ביניהם.
  9. אין מרחב אישי – תהיו מוכנים לכך שבשעות שיא ברכבות תרגישו מה זה להיות כמו סרדינים
  10. לא אוכלים ברכבת – רעבים ? תתאפקו (אפילו לא חטיפים) – רק ברכבות שינקנסן – מדובר ברכבות המהירות ששם מקבלים מושב פרטי ויש שולחן מתקפל אז ניתן בכיף לאכול

11. איסור שימוש במקל סלפי בתחנת רכבת או בתוך הרכבת !

ויש עוד כללים שאתם עלולים להיתקל

אגב למטיילים ליפן יש קבוצה בפייסבוק בשם "יפן למטיילים"

4.8/5 - (17 votes)