ביולי הוכרזה שרשרת איים בדרום מערב יפן כאתר מורשת טבע עולמית על ידי אונסק"ו. ארבעה איים הכוללים את איי אמאמי-אושימה Amamai-oshima, טוקונושימה (Tokunoshima) שבמחוז קאגושימה, כמו גם חלקה הצפוני של אוקינאווה , ואיריאומוטה Iriomote שבמחוז אוקינאווה. זה יהיה האזור החמישי ביפן המוכר כאתר מורשת טבע עולמית.

שטח כולל של 426,980 דונם של יערות גשם סובטרופיים משתרעים באזור, וכאן התפתחו באין מפריע בעלי חיים וצמחיה מיוחדים המותאמים לשטח זה. האזורים האלו אינם מיושבים על ידי בני אדם כלל, ומהווים בתי גידול ייחודיים למספר מינים יוצאי דופן, חלקם בסכנת הכחדה. בין החיות באיים ניתן למצוא את ארנב אמאמי, חתול איריאומוטה, ואת עוף המים רלית אוקינאווה. זהו המקום היחיד בעולם בו ניתן למצוא חיות נדירות אלה.

יפן נקטה במספר צעדים כדי להבטיח את שימור הסביבה הטבעית ומניעת הגעה של מינים פולשים. בנוסף מתקיימות גם יוזמות מקומיות שנועדו לשמר ולנהל נכון את הסביבה הטבעית  למען הדורות הבאים.

בנוסף, 17 אתרים ארכיאולוגים בצפון יפן הוכרזו כאתרי מורשת תרבות עולמית של אונסק"ו. שרידים מתקופת ג'ומון המפוזרים באתרים בדרום האי הוקאידו ובצפון אזור טוהוקו. הכרזה זו הביאה את מספר האתרים ביפן המוכרים כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ל 25.

אהבת? תן דירוג post