[ad_1]

"אם אתה נכה, אז אתה צריך להיראות יותר כמו נכה ! "

מה עולה למחשבותינו כשחושבים על אנשים עם מוגבלויות? רוב הסיכויים שדמיינתם מישהו בכיסא גלגלים או סיוע בניידות אחר. עם זאת, .לעיתים קרובות הנכות היא פנימית – הידועה בתור "נכות לא נראית/חבויה" והיא יכולה להיות כל דבר החל מבעיות לב ועד להפרעות חרדה

ברכבות ביפן ישנם מושבים מועדפים בכל קרון, השמורות במיוחד עבור אלה שצריכים אותם, כולל נשים הרות, קשישים ואנשים עם מוגבלויות פיזיות. אף אחד לא יטיל ספק אם מישהו עם קביים יישב על מושב זה.

ב -28 בספטמבר, משתמשת בטוויטר @SugimotoYohko משתפת חוויה לא נעימה של אפליה שחברתה, שיש לה נכות נסתרת, באותו יום שקרתה. הפוסט כלל תמונה של תג שחברתה שומרת איתה שכתוב עליו "יש לי נכות פנימית", וביקשה להפיץ את הסיפור:

tweettop.png

הייתי עולה על הרכבת לבית החולים בעיר לבדיקות רפואיות, הנכות שלי לא נראית ואני מחזיקה תג בחזית התיק שלי היכן שהוא אמור להיות, והתיישבתי על המושב המועדף באזור, כאשר אדם מבוגר צעק עליי. 'המושבים האלה הם עבור נכים וקשישים! קומי!'. כדי להיות בטוחה, הראיתי לו את התג שבידי אבל אז הוא אמר 'טוב, זה מטעה. אם את נכה, אז לפחות תיראי יותר כמו נכה!'. התחשק לי לבכות. ירדתי בתחנה הבאה לקחת את הרכבת הבאה. ובכל זאת אני מנסה להתגבר על הבעיה שלי מנסיעותיי העירה. אין הרבה הבנה כלפי אנשים עם מוגבלויות בלתי נראות, אז לפעמים דברים כואבים כאלה קורים … זה מצער!

@SugimotoYohko כתבה על האירוע: " 'תראי יותר כמו נכה …' מה זה אמור להביע ?! אני לא רוצה את החברים או מישהו אחר עם תנאים דומים להרגיש רע, אז אני מבקשת מכולם הבנה ושיתוף הפעולה שלהם. "

הציוץ כבר מקבל הרבה תשומת לב, עם יותר מ -20,000 ששיתפו עם הפרסום במקור. היו הערות רבות כועסות על המצב, ובצדק, עם רבים אחרים שיש להם מוגבלויות בלתי נראות עצמם מדברים גם כן.

"יש לי מחלה פנימית מדי, אז אני לגמרי להבין את התחושה כי … אתה לא יכול להגיד שיש משהו לא בסדר מלהסתכל עלי. לא אכפת לי בן כמה האדם הוא, הלוואי שהיה משהו שאנחנו יכולים לעשות על אנשים כאלה שפשוט לא מבינים. "
"אני רוצה להשיב בחזרה," מה דעתך על, אם אתה קשיש אז אתה צריך לפעול יותר כמו זה! ישיש כמוך לא צריך לשבת על מושבי עדיפות! ' "
"מה לעזאזל? זה נורא! "האם יש עוד דרך לנכים לחפש מלכתחילה? מעולם לא שמעתי על דבר כזה. "

בעוד שבשנים האחרונות נעשו מאמצים כדי להעלות את המודעות של מוגבלויות ואנשי נכים, עדיין נראה כברת דרך לעבור להגדיל את המודעות על מוגבלויות פחות ברורות. ואולי כולנו יכולים לקחת את זה כתזכורת לא לשפוט ספר על פי העטיפה שלו.

[sociallocker id=622][/sociallocker]

5/5 - (1 vote)

[ad_2]