לאור מבול הפניות בנוגע לטיול ביפן, הייתי רוצה להמליץ באופן אישי על מקום קסום שמומלץ מאוד אם יש לכם זמן לבקר בו
והמקום הוא הקטע של דרך הנקסנדו בין מגומה לצומגו בעמק הקיסו במחוז Nagano.
דרך הנקסנדו Nakasendo "דרך ההרים הפנימית" היא אחת מכמה דרכים מרכזיות שבתקופת אדו היוו את ציר התנועה הראשי בין אדו (שמה הקודם של טוקיו), הבירה הפיאודלית, לבין קיוטו הבירה הקיסרית. לאורך הדרך הזו היו עיירות לינה (Post towns, Shukuba machi) ששימשו את שיירות הדאימיו והנוסעים בדרך להצטיידות, לינה, מנוחה והחלפת סוסים וסבלים.
הקטע שבין העיירה Magome לבין העיירה Tsumago נחשב לאחד הקטעים היפים ביותר שבנקסנדו, ועובר בתוך כפרים קטנים ויערות עד. שתי העיירות הללו, מגומה וצומגו, נמנות עם עיירות הלינה הספורות שהשתמרו פחות או יותר ללא שינוי מאז תקופת אדו (1600-1869), ולמבקרים בהם יש הזדמנות לראות ולחוש את יפן הכפרית והפיאודלית.
מדובר גם בעיירות קסומות וגם בדרך יפהפייה, כך שמאוד מומלץ!
המסלול: 8 קילומטרים. אם מתחילים מMagome יש 2 ק"מ בעליה והשאר בירידה. באמצע יש בקתה קטנה שמציעה תה יפני בחינם.
לאורך המסלול עוברים לסירוגין בין כפרים קטנים וקטעי יער פראיים עם מפלים, נחלים ובעלי חיים.
לא מסלול קשה מאוד אבל לא למתקשים בהליכה.
רצוי להתחיל מוקדם בבוקר!
כשמסיימים בצומגו יש כמה אפשרויות – או להמשיך וללכת עוד חצי שעה לעיירה הסמוכה Nagiso (מומלץ מאוד! דרך מהממת) שמשם יש רכבת לעיר Nakatsugawa וממנה לנגויה – שם אפשר ללון. או לחלופין ללון באיזה ריוקן או מינשוקו בצומגו או Nagiso עצמה.
תהנו, ושתפו אותנו בחוויה!
נ.ב – למתעמקים שבינכם אני יכול להמליץ על הספר של הסופר המפורסם יליד המאה ה19 שימזאקי טוסון, שגדל בעמק הקיסו (במגומה בעיקר) וכתב על החיים המיוחדים שהתנהלו בעמק ברומן שלו Before The Dawn.
מוסיף תמונות מהטיול שלי בעמק הקיסו.

4.7/5 - (16 votes)