בעיצומה של העונה הקרה ביפן, יש לזכור שפעילות וטיולים ביפן דורשים מספר שכבות של לבוש. האירועים והפסטיבלים ביפן בפברואר בדרך כלל נעים סביב שני נושאים עיקריים: עונת החורף (ופסטיבל השלג הפופולארי בסאפורו) ועמידות בפני קור (כמו למשל Saidaiji Hadaka Matsuri (Naked Man Festival – פסטיבל האיש העירום).

דברים שצריך לדעת:

שלג יכול לרדת גם בטוקיו ובאיזורים האורבניים, עד לאוסקה והירושימה במערב, לכן לבשו בגדים מתאימים ונעליים אטומות למים.

הוקאידו, נגנו וניגאטה הם האיזורים הפופולאריים ביותר לספורט חורף ושלג.

פסטיבל השלג בהוקאידו מושך אליו קהל גדול, לכן הקפידו לשריין לעצמכם מקומות מראש.

חילופי עונה?

העונות היפניות מאד מסודרות: אביב, קיץ, סתיו וחורף ויחד עם זאת, באופן מפתיע ביותר, האביב בלוח השנה היפני מתחיל ב 5 לפברואר (!). אל תתנו לעובדה הזו להטעות אתכם. קר מאד בפברואר.

אירועי החורף מחממים את הנפש

אירוע החורף המבוקש ביותר ביפן הוא פסטיבל השלג של סאפורו, אשר מושך מעל מיליון מבקרים בכל שנה. יש בו מגוון של פסלי קרח ושלג שהם האטרקציה העיקרית אבל לא היחידה: אינספור דוכני מזון מציעים מגוון ענק של אוכל ומשקאות ששומר על מצב הרוח גבוה, גם כשהטמפרטורה יורדת. תוכלו למצוא פסטיבלים דומים עם פחות קהל באקיטה קמקורה, ופסטיבל מנורות השלג בטירת הירוסקי.

אם אתם מחפשים משהו אחר לגמרי, סעו לאוקיאמה, ל Saidaiji Hadaka Matsuri. עם אין סוף אנשים עטופים בבד חלציים המנסים לחטוף זה מזה חפצים המביאים מזל טוב. זו דוגמה מעולה למשפט: "יש ביפן דברים שחייבים לראות כדי להאמין". צפו למאבקים, דרמה עוצרת נשימה ובשר חשוף בכל מקום.

סקי ברמה עולמית

מאחר ויפן היא מדינה הררית עם כמות גדולה יחסית של שלג, תמצאו אתרי סקי בכל רחבי האיים. הוקאידו הוא כמובן הבחירה המועדפת על כולם, עם אתרי הסקי הטובים ביותר: Niseko, Rusutsu וגם Kiroro. אלו אתרים עם שלג אבקתי איכותי, מסלולים ארוכים ואפשרויות בילוי רבות.

נוף אלפיני במרכז יפן

מחוז נגונו נמצא באיזור הררי גבוה במרכז יפן, אשר אירח ב 1998 את אולימפיאדת החורף. תמצאו שם אתרי סקי רבים ואפילו את המשפחה המלכותית של יפן שמגיעה לגלוש שם.

להמתין שיתחמם

אם אתם לא אוהבים את החורף תוכלו ליהנות ממגוון רחב של פעילויות תחת קורת גג. כך למשל, תיאטרון הקבוקי עורך הופעות באולמות מחוממים. ניתן לעשות סיבוב קניות בקניונים או אפילו להשקיע את עצמכם במעיינות החמים.

אופציה נוספת היא לחפש אקלים חם יותר בדרום. האי אוקינאווה כבר נמצא בעיצומה של עונת פריחת הדובדבנים בתחילת פבראור, עם טמפרטורות של 15 – 20 מעלות צ'לזיוס. שווה לשקול ביקור גם בקיושו ובעיר בפו.

תחילת האביב

למרות הקור, תרגישו היטב את הרעננות של תחילת האביב בפברואר, בעיקר בחציו השני של החודש שבו מזג האוויר כבר מתחיל להתחמם וזה הזמן לצפות בפריחת השיזף, באיזורים רבים של יפן, כולל בטוקיו.

5/5 - (1 vote)