קיוטו – Kyoto

11° C Mostly Cloudy

עוד על קיוטו

(京都, קיוטו) שימשה כעיר הבירה של יפן ומקום המגורים של הקיסר מ 794 עד 1868 . נכון לעכשיו היא עיר השביעי בגודלה במדינה עם אוכלוסייה של 1.4 מליון תושבים.

במשך מאות שנים, קיוטו נהרסה על ידי מלחמות ושריפות, בתקופת מלחמת העולם השנייה בשל הערך ההיסטורי שלו, הארצות הברית הורידה את קיוטו מהרשימה של המטרות לפצצה האטומית .
עיר עם כמות עצומה של מקדשים ומבנים עם היסטוריה ששרדו עד עכשיו.

העונה הכי מתאימה לבקר בקיוטו?

ניתן לבקר בעיר קיוטו בכל עונות השנה בגלל שמזג האוויר נוח. החודשים הכי טובים לבקר בעיר זו הם באוקטובר ונובמבר (סתיו) ובמרץ, אפריל ומאי (אביב), זאת מכיוון שביוני, יולי ואוגוסט המזג האוויר נוטה להיות חם ולח ואילו בחודשי דצמבר, ינואר ופברואר מזג האוויר קר מאוד.

לידיעתכם, יש עונת גשמים שהיא בין אמצע יוני עד סוף יולי, אבל לא יורד כל יום באזור הזה כך שניתן לטייל יותר בחופשיות.

כיצד להגיע מ/לקיוטו?

כיוון שרבים מאיתנו מגיעים ליפן, ממריאים/נוחתים בטוקיו או אוסקה, וקיוטו יחסית נמצאת בין מערב למרכז יפן. יש הרבה דרכים להגיע אליה מטוקיו, אוסקה ומעוד מספר יעדים. הרי מדובר בעיר הבירה הראשונה של יפן.

רכבות – שזו האופציה הכי נוחה, טובה ומהירה:

אם אתם מגיעים ל/מטוקיו, יש את הרכבת JR Tokaido Shinkansen, זו רכבת Nozomi שהרכיבה עליה בערך כשעתיים ועשרים דקות והמחיר הוא 14,000 ין לכיוון אחד בלבד – לא רלוונטי למחזיקי JR Rail Pass. ישנן רכבת Hikari שהרכיבה עליה שעתיים וארבעים דקות ורכבת Kodoma שהרכיבה עליה אורכת כ-4 שעות. המחיר לשתי הרכבות הללו הוא 13,080 ין  על מושב לא שמור, או 13,500 ין על מושב שמור.

יש לקחת בחשבון שה-JR Rail Pass תקף על הרכבות Hikari ו-Kodoma. אז למי שיש לו, לא צריך לשלם על הרכבות האלה.

אם אתם מגיעים ל/משדה תעופה קנסאי, יש מספר דרכים להגיע ואעשה כאן סדר כדי שתוכלו לבחור את מה שהכי מתאים לכם:

  • רכבת JR Haruka Limited Express – יוצאת כל חצי שעה. רכיבה של 70 דקות במחיר של 2,850 ין על מושב לא שמור וסביבות 3,500 ין על מושב שמור לכיוון אחד. עם שילוב הכרטיס של הרכבת הזו והכרטיס Icoca שנגיש לתיירים בלבד, ניתן להזמין במחיר 1,600 ין לכיוון אחד כרטיס עבור מושב לא שמור.
  • רכבת JR Rapid – *מצריך החלפה אחת. יציאה כל רבע שעה. יש לקחת רכבת JR Airport Rapid לתחנת אוסקה מהשדה ולהחליף לרכבת Special Rapid שיוצאת על קו JR Kyoto ישירות לקיוטו, ובכיוון ההפוך נכון הוא. המחיר לכיוון אחד הוא 1,880 ין לכיוון אחד  והרכיבה אורכת כשעה וארבעים דקות.
  • רכבות Nankai ו-Hankyu – *מצריך 2 החלפות. **מתאים לאלה שנשארים במרכז קיוטו או סביב רחוב Shijo-dori. יציאות בתדירות גבוהה. יש לקחת רכבת Nankai Express מהשדה ישירות לתחנת טנגאצ’איה (Tengachaya) במחיר של 920 ין לכיוון אחד והרכיבה 40 דקות. לאחר מכן לקחת רכבת בקו Sakaisuji Subway, לרדת באחת התחנות הבאות: Awaji, Ibarakishi או ב-Takasuki ולהחליף לרכבת בקו Hankyu Kyoto לתחנת מרכז קיוטו. הרכיבה כשעה ומחירו 680 ין לכיוון אחד. ישנו כרטיס שיכול לחסוך לכם את הרכיבה הזו ומחירו 1,230 ין לכיוון אחד בעיקר בחזרה. לכרטיס זה קוראים Kyoto/Kanku Access Ticket, ניתן לקנות אותו רק בקיוטו.
  • רכבות Nankai ו-Keihan – *מצריך 2 החלפות. **מתאים לאלה שנשארים במזרח קיוטו לאורך כל הקו Keihan, לדוגמא: Higashiyama ו-Gion. יציאות בתדירות גבוהה. יש לקחת רכבת Nankai Express מהשדה ישירות לתחנת טנגאצ’איה (Tengachaya) במחיר של 920 ין לכיוון אחד והרכיבה 40 דקות. לעלות על קו Sakaisuji Subway ולרדת בתחנת Kitahama במחיר של 230 ין לכיוון אחד והנסיעה אורכת 10 דקות. משם לעלות על קו Keihan Main ישירות למרכז קיוטו במחיר 410 ין לכיוון אחד והנסיעה אורכת 50 דקות. 

אם אתם מגיעים ל/מאוסקה, יש מספר דרכים להגיע ואעשה כאן סדר כדי שתוכלו לבחור את מה שהכי מתאים לכם:

  • רכבת JR Tokaido Shinkansen – יוצאת בתדירות גבוהה. הנסיעה רבע שעה ועולה 1,420 ין לכיוון אחד עבור מושב לא שמור ומחיר כפול לכיוון אחד עבור מושב שמור. הרכבת יוצאת ונכנסת בין תחנות Shin-Osaka ותחנת קיוטו. למי שיש JR Pass לא עולה על הרכבת Nozomi (זה לא מכסה את העלות שלה), אלא על Hikari ו-Kodama.
  • רכבת JR Special Rapid – יוצאת בתדירות גבוהה. הרכיבה אורכת כחצי שעה ועד כ-45 דקות במחיר של 560 ין לכיוון אחד בין התחנות אוסקה וקיוטו על הקו JR Kyoto. עצירות ייתכנו בדרך אך שווה למי שאוהב פחות צפיפות.. ה-JR Pass יכסה את העלות.
  • רכבת JR Limited Express – יוצאת בתדירות גבוהה. אותה נסיעה כמו של הרכבת הנ”ל במחיר קצת יותר יקר, בין 1,210 ין לבין 1,930 ין לכיוון אחד. פחות צפופה, בהחלט אלטרנטיבה טובה לרכבת הנ”ל. ה-JR Pass יכסה את העלות.
  • רכבת Hankyu – יוצאת בתדירות גבוהה. נסיעה של 40 דקות במחיר של 400 ין לכיוון אחד. בין תחנת אומדה (Umeda) לבין תחנות Karasuma ו-Kawaramachi במרכז קיוטו. רכבת זו לא תקבל את ה-JR Pass.
  • רכבת Keihan – יוצאת בתדירות גבוהה. נסיעה של 50 דקות במחיר של 410 ין לכיוון אחד. בין תחנת Yodoyabashi לתחנת Sanjo. רכבת זו לא תקבל את ה-JR Pass.

אם אתם מגיעים ל/מקובה (Kobe), יש מספר דרכים להגיע ואעשה כאן סדר כדי שתוכלו לבחור את מה שהכי מתאים לכם:

  • רכבת Shinkansen – של Nozomi שיוצאת בתדירות גבוהה במחיר של 2,810 ין על מקום לא שמור לכיוון אחד לנסיעה של חצי שעה. בנוסף לרכבת זו, יש את רכבת Hikari שיוצאת כל שעה, שעליה ניתן להשתמש ב-JR Pass. מדובר בין תחנות Shin-Kobe וקיוטו.
  • רכבת JR Special Rapid – כל רבע שעה יוצאת רכבת לנסיעה של 50 דקות במחיר של 1,080 ין לכיוון אחד. על הקו JR Tokaido/Kyoto/Kobe. מדובר בין תחנות Sannomiya וקיוטו.
  • רכבת Hankyu – *מצריף החלפה אחת. יוצאת בתדירות גבוהה במחיר של 620 ין לכיוון אחד לנסיעה של כשעה. ההחלפה תהיה בתחנת Juso. מדובר בין תחנות Sannomiya ו-Karasuma בקיוטו.

אם אתם מגיעים ל/מנארה, יש מספר דרכים להגיע ואעשה כאן סדר כדי שתוכלו לבחור את מה שהכי מתאים לכם:

  • רכבת JR Miyakoji Rapid – יוצאת כל חצי שעה בין התחנות JR Nara וקיוטו לנסיעה של 45 דקות במחיר של 710 ין לכיוון אחד. לפעמים הנסיעות מתארכות ל-75 דקות באותו מחיר. לידיעתכם, ה-JR Pass מכסה את העלות.
  • רכבת Kintetsu – כל חצי שעה יוצאת רכבת לנסיעה של 35 דקות ועולה 1,130 ין לכיוון אחד בין התחנות Kintetsu Nara וקיוטו. לחילופין יש רכבת אחת בשעה שהנסיעה עליה 45 דקות במחיר של 620 ין לכיוון אחד, אך לרכבת זו יש החלפה בתחנת Yamado-Saidaiji. ה-JR Pass לא מכסה עלויות ברכבות האלה.

אם אתם מגיעים ל/מנגויה, יש מספר דרכים להגיע ואעשה כאן סדר כדי שתוכלו לבחור את מה שהכי מתאים לכם:

  • רכבת JR Tokaido Shinkansen – יוצאת מספר פעמים בשעה, על Nozomi הרכיבה אורכת בערך 35 דקות, בעוד שעל רכבות Hikari ו-Kodama הרכיבה אורכת בין 40 דקות לשעה והמחיר שלהן 5,070 ין על מושב לא שמור לכיוון אחד ו-5,500 ין על מושב שמור לכיוון אחד. אם יש לכם JR Pass הוא יכסה את העלות של הרכבות Hikari ו-Kodama בלבד.
  • רכבת מקומית של JR – *מצריך החלפה. יוצאות מספר רכבות בשעה, הנסיעה בסביבות כשעתיים ורבע במחיר של 2,590 ין לכיוון אחד. ההחלפה מתרחשת בתחנת Maibara.

אם אתם מגיעים ל/משדה תעופה אטאמי, יש מספר דרכים להגיע ואעשה כאן סדר כדי שתוכלו לבחור את מה שהכי מתאים לכם:

  • רכבת עילית Osaka Monorail ו-Hankyu – *מצריך 2 החלפות. כל 10 דקות יוצאת רכבת. יש לקחת את הרכבת העילית מהשדה אל התחנה אחריה, Hotarugaike. הרכיבה אורכת 2 דקות במחיר של 200 ין לכיוון אחד. לאחר מכן יש להחליף לרכבת על קו Hankyu Takarazuka הישר אל תחנת Juso. בתחנה זו יש להחליף לקו Hankyu Kyoto אל תחנת מרכז קיוטו. מתחנת Hotarugaike הנסיעה אורכת 55 דקות, במחיר של 470 ין לכיוון אחד.
  • רכבת עילית Osaka Monorail ו-JR Kyoto – *מצריך 2 החלפות. כל 15 דקות יוצאת רכבת. יש לקחת את הרכבת העילית מהשדה אל התחנה אחריה, Hotarugaike. הרכיבה אורכת 2 דקות במחיר של 200 ין לכיוון אחד. לאחר מכן יש להחליף לרכבת על קו Hankyu Takarazuka הישר אל תחנת אומדה (Umeda), רכיבה של 15-20 דקות במחיר של 220 ין לכיוון אחד. ומשם להחליף לקו JR Kyoto הישר לקיוטו, רכיבה של חצי שעה במחיר של 560 ין לכיוון אחד.

טיסות – אלטרנטיבה יקרה:

אם אתם מגיעים ל/מטוקיו, יש שדה תעופה באוסקה שנקרא איטאמי (Itami) שמקבל בדרך כלל טיסות של חברות ANA ו-JAL, אלה מפעילות טיסות ל/משדה התעופה טוקיו הנדה (Haneda) וגם נריטה (Narita). המחיר הרגיל לטיסת כיוון אחד הוא 23,000 ין, אבל ניתן למצוא הנחות משמעותיות שיורדות אפילו מתחת ל-16,000 ין, יש לבדוק באתרי חברות התעופה הנ”ל לגבי הנחה לתיירים. יש חברות שמציעות בזול יותר והן חברות הצ’רטר: Starflyer, Peach ו-Jetstar.

אוטובוסים:

אם אתם מגיעים ל/מטוקיו, יש חברת אוטובוסים: Willer Express אשר מפעילה גם כן לנסיעת לילה סוגים שונים של אוטובוסים, מוזלים ועד לאוטובוסי יוקרה. הנסיעה במשך 7-8 שעות, המחיר החל מ-3,500 ועד 10,000 ין לכיוון אחד ואם יש לכם Japan Bus Pass, המחיר יכול לרדת אפילו ל-3,000 ין. ניתן לרכוש כרטיסים באמצעות הלינקים הבאים: Willer Express ו-Japan Bus Online.

אם אתם מגיעים ל/משדה תעופה קנסאי, יש אוטובוסים שהנסיעה שלהם כשעה ו-40 דקות במחיר של 2,550 ין לכיוון אחד. אם זכור לי נכון, הם יוצאים מטרמינל 2 ומגיעים לתחנת קיוטו, ולהפך.

אם אתם מגיעים ל/מנגויה, יש מספר חברות אוטובוסים אשר מפעילות מספר פעמים בשעה בין התחנות נגויה וקיוטו. הנסיעה היא שעתיים וחצי והמחיר לכיוון אחד הוא 2,500 ין ואם אתם קונים הלוך ושוב המחיר הוא 4,000 ין. ניתן להזמין דרך הלינק של: Japan Bus Online.

אם אתם מגיעים ל/משדה התעופה אטאמי, יש אוטובוסים ישירים בין השדה לבין תחנת קיוטו במחיר של 1,310 ין לכיוון אחד והנסיעה אורכת שעה.

מונית:

אם אתם מגיעים ל/משדה תעופה קנסאי, נסיעה במונית רגילה לוקחת בין שעה וחצי לשעתיים וחצי, עולה בין 20,000 ין ל-25,000 ין, תלוי במיקום שאתם צריכים להגיע אליו בקיוטו. בנוסף קיימים מיניבוסים שאתם יכולים להתחלק ולהשתתף עם נוסעים נוספים, שנוסעים בין שדה התעופה לבין מקום רצוי בקיוטו, במחיר של 3,600 ין לאדם. צריך להזמין מראש לשירות זה.

אוטו:

אם אתם מגיעים ל/מטוקיו, הנסיעה לוקחת בין 5 ל-6 שעות ללא עצירות ופקקים. יש לקחת בנוסף בחשבון כי הכניסה לכביש המהיר עולה 10,000 ין לכיוון אחד.

כמה זמן מספיק להיות בקיוטו?

אם מתבססים על הניסיון שלי ולדעתי מספיק 3 ימים בקיוטו כדי לספוג את התרבות והמחזה של העיר. מי שבאמת אוהב את ההיסטוריה ומקדשים, יכול להישאר יומיים נוספים.

עוד על קיוטו בויקיפדיה

 

מה התקציב המספיק בשביל טיול בקיוטו?

אם נשארים ל-3 ימים, אני מאמין ש-1,800 ש”ח יספיקו בהחלט מבחינת הכל. על כל יום נוסף, כ-600 שקלים נוספים.

 

היכן ניתן להמיר מט”ח בקיוטו?

בקרוב.

 

לינה בקיוטו

בעיר הגדולה הזו יש הרבה ריוקנים, שאותם מומלץ להזמין מראש אפילו חצי שנה לפני. אני אישית אוהב דירות Airbnb ובעיר הזו יש בשפע. כמו כן, יש מלונות מכל הסוגים בכל רחבי העיר. קיוטו מתאימה את עצמי לכל אופי המטייל שבא לבקר בעיר.