לפני שכולם נבהלים ומבטלים טיסות אבהיר שיפן היא אחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם לתיירים אם לא הבטוחה ביותר. אבל כמו בכל מקום בעולם גם ביפן ישנן שכונות עוני, עבריינים ופשיעה מאורגנת.. במיוחד בעיר הגדולה ביותר בעולם- טוקיו.

כל האתרים ברשימה הזאת הם אתרי תיירות ורובעי בילויים מפורסמים אשר מומלצים לכל מבקר במדינה, אני לא כולל ברשימה שכונות פחונים שאין מה לחפש בהן בכלל וסומך עליכם שיהיה לכם את ההיגיון הבסיסי לא להיכנס לאיזור הנגוע בפוקושימה..

בכל אופן.. לעניינינו:

1. הרובע הסיני של יוקוהמה

אחת האטרקציות המפורסמות בעיר. הרובע גדול ומאוכלס בהרבה משני מקביליו בקובה ובנגסאקי ובמרכזו יש שוק סואן ומרשים. אין כאן סכנה ממשית לתייר עצמו אלא לחפציו האישיים. מבלי להישמע גזעני ותוך היצמדות לעובדות: אם נכנסתם לרובע הסיני אתם כבר לא ממש ביפן. אזור הרובע מאוכלס בהרבה מאוד עובדים זרים לא חוקיים מדרום מזרח אסיה, פליטים, ארגוני פשיעה זרים ואוכלוסיה מעט ענייה. ישנם הרבה מאוד סיפורים על כייסים, גנבים ומשעות הערב גם מקרים בודדים של שוד מזויין. 

אין סכנה ממשית, אבל כדאי לפקוח עיניים.

2. רובעי הבילויים בדרום נאהה.

נאהה, בירת מחוז אוקינאווה, הפכה בשני העשורים האחרונים לזירה בה נלחמים ארגון הפשיעה היפני, היאקוזה, ומקבילו הסיני, הטריאד, על עסקי ההימורים והזנות. בפועל, כמו בכל השטחים שבשליטת משפחות הפשע ביפן, אין ממש סיבה לחשוש מאחר וזרים אמורים להישאר "מחוץ לעסקים".. לפחות לפי קוד היאקוזה.

בגדול נאהה בטוחה מאוד ואפשר להסתובב חופשי בכל איזורי הבילויים. מומלץ מאוד להתרחק מכל אולמות הפצ'ינקו (מעין סלוט-מאשין מקומי), תחרויות המא-ג'ונג (רמיקוב מקומי שמשמש להימורים), מכוני הימורים, זנות ופאבים מפוקפקים. גם בזמני "שלום" בין ארגוני הפשיעה המקומות האלו עלולים להפוך לנקודות חיכוך אלימות.

3. רובע קבוקי-צ'ו.

רובע קבוקי-צו' נמצא במרכז "העיר המשנית" של שינג'וקו, במערב טוקיו. הרובע עצמו נחשב לאחד המעוזים החזקים והישנים ביותר של היאקוזה בטוקיו ויש בו המון בתי הימורים, בתי זונות, סמים ועובדים בלתי חוקיים. הרבה מאוד עובדי דוכנים ישראלים מכירים את הרובע הזה טוב מאוד מאחר ועדיף לשלם לברון מקומי עבור הגנה על הדוכן מאשר להסתכן במעצר בכל שכונה אחרת. בנוסף, הרובע עמד במרכז סכסוך ממושך בין המקומיים לבין ארגוני פשיעה ישראליים בשנות ה80 וה90 (כן כן.. אנחנו תרמנו!).

בכל אופן מומלץ מאוד להימנע מלהסתובב בלילה באיזור הזה, במיוחד בשכונת גולדן גאי הצפופה. ברובע עצמו אין נוכחות משטרתית כמעט בכלל ומשעות הלילה רוב השוטרים באיזור מקיפים את הרובע ומתמקמים בשכונות שמסביב.

אפשר בהחלט לשבת בערב באיזה פאב מקומי ברובע ואף לבחון חלק מהמועדונים.. אבל קחו בחשבון שאם חלילה תסתכסכו עם ערס מקומי כנראה שלא יהיה מי שיעזור לכם ….

במפה מה שמסומן באדום

4. שוק אמאיוקו

שוק אמאיוקו הוא מתחם של סמטאות פחונים ובתים ישנים הממוקם מתחת לגשר של קו הרכבת ימאנוטה וגשר האוטוסטרדה לצפון טוקיו.
למתחם השוק ישנה היסטוריה ארוכה מאוד הקשורה בפשיעה מאורגנת, סחורות בלתי חוקיות ופעילות פלילית ענפה מאוד.
במהלך תקופת הכיבוש האמריקאי ניצלו החיילים האמריקאים את המקום וסחרו בו עם העבריינים המקומיים בסמים ובהימורים ולמעשה מיסדו וחיזקו את האזור.
השוק עצמו הוא אטרקציה נהדרת שחבל לפספס במהלך היום, אפשר למצוא המתחם כל מה שרוצים ובמחירים זולים ובסמטאות פועלים אולמות משחקי וידאו רבים.

במהלך שעות הערב רוב החנויות והדוכנים נסגרים והרחובות מתרוקנים מהתיירים. במקומם מופיעים בעיקר הומלסים ונרקומנים שמחפשים מקלט ליליה. הסמטאות הצפופות מספקות גם מקלט לאירגוני פשיעה, בעיקר זרים, ומסתננים מכל מיני מדינות.

ארגוני הפשיעה היפנים מנצלים את האיזור כדי לבצע בו עסקאות, וכדי להחזיק קצר את בארגונים המתחרים.

השילוב הזה בין העוני, המאפיה, מסתננים ובכלל אזור מאוד מקופח ועני יצרו מתחם שפשוט מסוכן להסתובב בו בלילה. במהלך היום האזור בטוח לחלוטין ושווה בדיקה אבל בלילה סיבוב בו עלול להיגמר בשוד או גרוע מכך. במהלך הלילה המשטרה מגבירה נוכחות מסביב לשוק אבל לא שולחת שוטרים פנימה.

אז כדאי להימנע..

לי יש צילום של עבריין מקומי שכמעט עלה לי בחיים שצולם ברחוב בשוק הזה.


קעקוע על יד ימין
ויד שמאל על ערימת מזומנים שבדיוק לקח מהמוכר.  (הוא לא יאקוזה – כולה בריון רחוב)

בכל אופן מקווה שהחכמתם.
שוב אדגיש שברוב האזורים מאוד בטוח לתיירים..
חשוב לנהוג בהיגיון ובהגינות עם המקומיים ולכבד את חוקי המקום.

5/5 - (7 votes)