התחלה קרה, בוהקת וצבעונית לשנה החדשה 

חודש ינואר, אשר מתחיל בחגי השנה האזרחית ההחדשה, הוא אחד החודשים הקרים ביותר בלוח השנה היפני ויחד עם זאת, הוא גם חודש מתוייר ועמוס, בשל החופשים והחגים. קחו בחשבון שייתכן קושי להזמין מקומות למלונות או אטרקציות שונות. ובכל זאת, זו ההזדמנות לחוות היבטים רבים של התרבות היפנית, במקדשים ואפילו במרחבים הפתוחים. התלבשו היטב – החודש הקר הזה הולך להיות חם. 

דברים שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך: 

  • המחירים יהיו גבוהים יותר ומבחר המלונות ואפשרויות הנסיעה נמוך יותר
  • חנויות רבות מציעות מבצעים בשבוע הראשון של חודש ינואר
  • זהו שיאה של עונת הסקי, עם שלג ותנאים סקי מעולים באתרים מובחרים ברחבי יפן
  • חלק מאירועי ותצוגות התאורה הטובים ביותר, מתחילים בנובמבר ונמשכים עד ינואר

חוויות חורפיות

ראש השנה היפני הוא חג משפחתי ובכל זאת, ניתן לבלות היטב ביפן גם כמבקרים: אנו ממליצים ללכת למקדשים ולצפות בטקסים החגיגיים שנערכים שם, עם אווירת הפסטיבל ודוכני האוכל מסביב. 

אחד המקדשים הצבעוניים ביותר הוא Itsukushima-jinja, בהירושימה. מ1 – 5 בינואר, נערכים שם ריקודים מסורתיים, אשר מושכים קהל גדול. לחווית שנה חדשה מלאה, ניתן להקדים ולהגיע ב 31.12, כדי לצפות בפסטיבל האש Chinkasai ולהשאר לזריחה של השנה החדשה. 

קניות, קניות, קניות

ה hatsuurri, “המכירה הראשונה” של השנה היא אירוע גדול במרבית הערים ביפן, עם אלפי אנשים שעומדים בתור בכניסה לחנויות הכלבו, אשר מציעות מבצעים והנחות על מוצרים נבחרים. אחת החוויות היחודיות הוא ה fukubukuro – שקית אטומה ובה מבחר מוצרים רנדומליים. 

החל מה 1 או ה 2 לינואר, חנויות יפתחו את שעריהן לקונים הנרגשים במרכזים הגדולים של טוקיו, כמו גינזה, שיבויה ו Harajuku. כל איזור פונה לקהלים אחרים. אנו ממליצים לבדוק מראש את שעות הפתיחה וגם את המבחר שיש בחנויות, כדי ליהנות מחווית קניות כייפית במיוחד. 

טקסי התבגרות

מייד לאחר ראש השנה, חוגגים ביפן את יום ההתבגרות בעיריות ובאיזורים ציבוריים, ביום שני השני של ינואר. בדומה לחגים משפחתיים אחרים ביפן, זה לא משהו שתוכלו לקחת בו חלק ישירות. יחד עם זאת, קשה יהיה לפספס חבורות של נשים צעירות בנות 20 אשר נעות ממקום למקום בקימונו יקרים. באתרים מסויימים, הטקסים הללו נערכים במקומות פתוחים ותוכלו להציץ.

ב 14 לינואר בכל שנה, נערכת תחרות הקליעה למטרה בחץ וקשת – Sanjusangendo בקיוטו. התחרות עושה כבוד למסורת בת מאות שנים של ירי בחץ וקשת. מעל 2000 משתתפים הלבושים בקימונו צבעוניים, כולל נשים רבות בגילאי ה – 20, נאספים באולם גדול ומציגים את כישורי הירי שלהם לראווה. 

שיאה של עונת הסקי

בדצמבר עדיין אין מספיק שלג ובפברואר, בחלק מהמקומות כבר חם מדי. חודש ינואר הוא שיאה של עונת הסקי ביפן, עם פעילויות חורף ספורטיביות מתחילתו ועד סופו. 

אם אתם אוהבים את התחום, אנו ממליצים להתמקד באתרי הסקי העיקריים בהוקאידו, נגנו וניגטה, אשר נהנים מעונת חורף ארוכה עם שלג איכותי ומגוון מסלולים. אם אתם בטוקיו ולא רוצים להחמיץ את כל הפעילות, נמליץ לכם להגיע לצפון האלפים היפניים, באיזור ההררי של Myoko. 

5/5 - (5 votes)