חמימות והמוני אדם

חודש מאי הוא החודש הטוב ביותר בלוח השנה היפני. לא חם מדיי, לא קר מדיי. זו העונה המועדפת על כולם לטייל, וזה מה שכולם עושים. חופשת "השבוע המוזהב" בתחילת החדש מסמלת את שיא החודש, עם רכבות מפוצצות ובתי מלון מלאים. אם אתם פשוט חייבים להגיע ליפן בתחילת חודש מאי, הקפידו להזמין מקום מראש למלונות, רכבות וכל דבר אחר. 

לפני שאתם יוצאים לדרך

  • חופשת "השבוע המוזהב" מתחילה ב 29.4 ומסתיימת ב5.5 והיא מהתקופות העמוסות ביותר למטיילים ביפן. 
  • עם רוב אתרי התיירות מלאים עד אפס מקום, אנו ממליצים על טיולים לאיזורים פחות מוכרים. 
  • ביום הילדים היפני (5.5) תוכלו לראות בכל רחבי יפן את ה Koinobori, דגלי קרפיון ענקיים וצבעוניים. 
  • החלק השני של מאי רגוע בהרבה וזו תקופה מעולה לבקר ביפן, בעונה החמימה, לפני בוא הגשמים של יוני. 

זמנים עמוסים, מקומות עמוסים

המקומות המרכזיים והתחנות הפופולאריות בקווי האוטובוס יהיו עמוסים בתחילת מאי. אם אתם רוצים לחמוק מהקהל, חכו עם הטיולים לאוקינאווה, קיוטו והאקונה עד לאחר ה 5.5.

האמת, שאם זה אפשרי, כדאי להמנע מביקור בקיוטו לכל אורך חודש מאי. ה Aoi Matsuri ב 15 למאי וה Mifune Matsuri ב 20 למאי, הם פסטיבלים יפניים קלאסיים שנערכים כששטף התיירים שוכח. אם תספיקו להרשם מראש, מומלץ בחום. באי הדרומי אוקינאווה, מתחילה העונה הגשומה כבר בתחילת מאי וייתכן שהתיירים ימלטו משם כשיתחילו הגשמים. 

מוקדי הפריחה ביפן במאי

פריחת הדובדבן מסתיימת כבר בתחילת החודש, מלבד הוקאידו וצפון Tohoku, בהם היא תימשך עד אמצע החודש. יחד עם זאת, תוכלו לצפות בפרחים רבים אחרים בכל רחבי המדינה. 

כך למשל, במחוז Tochigi, פארק הפרחים Ashikaga מארח אירוע צפיה בפריחת הויסטריה מ 18.4 ועד ה 20.5. הפסטיבל, אשר נמשך חודש שלם, מציג עצי ויסטריה יפהפיים בני 150 שנה, המוארים במשך הלילה כדי להוסיף אפקט מרשים. קל להגיע אל הפארק מטוקיו והוא אופציה מצוינת לבילוי של לילה אביבי. 

אם בויסטריה עסקינן, ניתן לבקר גם בגן הויסטריה Kawachi Fujien ב Fukouka אשר מציג פרוזדור (או מנהרה) פורח של ויסטריה. הזדמנות לצילום מרשים וחוויה מיוחדת. 

באופן כללי, יפן היא גן עדן לחובבי פרחים. תוכלו לבקר בנקודות עניין פורחות בכל רחבי המדינה. איזורי הגבעות של Hitachi Seaside Park ב Ibaraki מתעוררים לחיים עם אינספור פרחי זכריני (אשר פורחים בסוף אפריל ועד אמצע מאי). Saitama, המצויה בקרבת מקום, מתגאה בשיבזאקורה (Shibazakura) הורודה/סגולה (אמצע אפריל ועד סוף מאי). 

סומו אביבי וחגיגות של פסטיבלים בטוקיו

טורניר הסומו של מאי נערך בטוקיו, במשך שבועיים שבין 13 – 27 למאי. ניתן לרכוש כרטיסים אונליין כבר מ 7.4 ואנו ממליצים בחום להערך מראש. היום האחרון לטורניר הוא הדרמטי ביותר, מכיוון שאז נערכות התחרויות האחרונות, אשר יקבעו את מעמדם ואת המשך הקריירה של המתמודדים. 

אם תגיעו לעיר הבירה היפנית בסביבות ה 20.5, אנו ממליצים לכם לבקר ב Sanja Matsuri במקדש Sensoji. זהו פסטיבל חשוב ובו במות ניידות מובלות ברחובות שמסביב. הפסטיבל הזה מושך אליו כמיליון מבקרים מדי שנה. 

גם לחובבי העיצוב יש מקום: טוקיו מארחת מדי שנה את תערוכת העיצוב Design Festa, אשר אליה מגיעים 10,000 אמנים מכל רחבי העולם להציג את יצירותיהם, ב Big Site. 

טיולים באלפים היפניים בחודש מאי

האתר Kamikochi והנתיב ההררי Tateyama Kurobe נפתחים כבר בחודש אפריל. אופציה שלישית ומעניינת לביקור באלפים היפניים היא מסילת הרכבת Kurobe Gorge. מתחילת חודש מאי תוכלו לתפוס נסיעה ציורית ברכבת, אשר חוצה נקיקים עמוקים ופסגות מושלגות. שימו לב שהנסיעה הזו עמוסה מאד בשיא העונה, אבל היא ללא ספק אופציה חיננית לתיירים שרוצים לחמוק מהעיר הגדולה ולראות קצת טבע. 

5/5 - (20 votes)