נתחיל בפינת היסטוריה: עד תקופת מייג'י (1868) עירום ביפן היה משהו מאוד מקובל והגיוני, ומרחצאות היו משותפים לגברים ונשים ובעירום מלא.

כאשר הגיעו הזרים הויקטוריאניים הם ראו את "מחול השדים" הזה ונחרדו. לכן היפנים הפרידו את הגברים מהנשים באונסים, וכיום רובם (לא כולם) מופרדים. ועכשיו הבה נתחיל:

אונסנים קיימים בשלל סוגים וצורות (כמו האנשים שרוחצים בהם) ויכולים גם להיות ממוקמים בכל מקום. חווית האונסן הכי אותנטית היא אונסן חיצוני (רוטן-בורו) שממוקם ליד אכנסיה יפנית מסורתית (ריוקאן). הוראות הכניסה לאונסן שונות ממקום למקום, אבל קיבצתי את החשובים בהן:

  1. לפני הכניסה בידקו את שעות הפעילות של האונסן. אם ברצונכם לא להתרחץ עם גברים (או נשים) עירומים אחרים – בואו בשעות הלילה הקטנות כאשר האונסן ריק, או תזמינו בריכה פרטית – במידה ויש.
  2. כאשר תגיעו לאונסן תראו את כל היפנים מתקלחים לפני הכניסה לבריכות. נהוג לקחת שרפרף ודלי ולעשות את אותו דבר.
  3. בחלק מהאונסים ישנן בריכות עם מים בטמפרטורה שונה, כנסו קודם לאונסן הפחות חם על מנת לתת לגוף זמן להתרגל.
  4. כעת אתם מוכנים להיכנס לאונסן.
    נשים – נא לאסוף את השיער למעלה,
    גברים, אתם פטורים. (אם יש שיער ארוך אז כן לאסוף!)
    חשוב לא להישאר באונסן יותר מדי, המים שם חמים, לא מומלץ להישאר במים יותר מ- 15 דקות.
  5. אם אתם מרגישים שברצונכם להיכנס שוב לאונסן הפחות חם – זה מקובל והגיוני.

כמה דגשים:

א.ישנן עדיין בריכות משותפות בחלק מהמקומות, אז אם זה מרתיע אתכם – רצוי שתשאלו, אבל אסור בתכלית האיסור להיכנס עם בגד ים – זאת לא חמת גדר. אתם מקבלים לרוב מגבת קטנה אותה ניתן לשים סביב איזור החלציים. בבריכה עצמה אסור להכניס אותה, שמים אותה בצד או ששמים אותה על הראש (או מתחת לראש בתור כרית)

ב. קעקועים באונסן – ביותר מחצי מהאונסים לא מקבלים קעקועים (ביפן קעקועים מזוהים עם היאקוזה), אז אם אתם מקועקעים – רצוי שתבדקו שהאונסן הוא tattoo friendly (גברים בעיקר, נשים פחות). בהנחה ומדובר בקעקוע קטן ניתן לכסות אותו, ולא יגידו לכם כלום.

דוגמא לשלטים של איסור כניסת אונסנים עם קעקועים לאונסן:

דוגמה לשלט שאסור כניסה בעלי קעקועים ליפן

ג. האווירה באונסן מאוד רגועה, ואם בא לכם לדבר – עשו את זה בשקט על מנת לא להפריע.

ד. בעלי האונסים לרוב מבקשים אנשים עם שריטות, חתכים, חבורות, דקירות סכין וכ"ו לא להיכנס, זה בעיקר בשבילכם – אז להתייחס בהבנה.

סרטון עם הדרכה על כללי התנהגות באונסנים

קרדיט מלא ל Daniel Brailovsky Ben-Canaan  – המדריך פורסם בקבוצה יפן למטיילים

5/5 - (23 votes)