סושי מסתובב – טיפ למטייל ביפן
מדובר במסעדות סושי משפחתיות, שהרבה יפנים פוקדים פעם פעמיים בשבוע. הן בד"כ רשתות גדולות אבל גם רשתות מקומיות קטנות, כשההבדל הוא שברשתות הגדולות המחיר בד"כ אחיד, והתחרות ביניהן כל כך חריפה שהמחיר עומד על 100 ין לצלחת (צלחת = שני ניגירי, או רול הוסומאקי, או איזה קערת מרק ואטריות אודון או קערת ראמן או חתיכת עוגה וכו') שזה בערך דולר אחד.
מעבר למחיר הזול ולמבחר המסחרר המקומות האלה פשוט כיפיים! אתם יושבים ליד מסוע שמביא איתו מגוון גדול של מנות סושי שיוצאות מהמטבח, אתם יכולים לקחת כל צלחת שנראית לכם. לידכם יש מסך אלקטרוני שאפשר להזמין בו גם ישירות מהמטבח אם בא לכם משהו טרי או מיוחד (הטיפ הוא לעשות את זה, שכן רוב היפנים מתייחסים למסוע כאל "תצוגה", ואז מזמינים מהתפריט. יוצאים מן הכלל הם ילדים וזרים רעבים וחסרי סבלנות כמוני). המנות שהזמנתם מגיעות על מסוע קטן מעל המסוע הרגיל.
הכל בשירות עצמי – יש לכם ברז שמוציא מים חמים, תה ירוק ללא הגבלה, מבחר גדול של רטבים, ואפילו מכונה אוטומטית שמוזגת בירה מהחבית.
רשתות ידועות הן kura zushi, hama zushi, sushiro, kappa zushi.
אני ממליץ באופן אישי על hama zushi וkura zushi.
הנה טים למציאת סניפים: לכו למפה של גוגל ולעיר שבה אתם רוצים לחפש. כשאתם שם תקלידו בחיפוש את שם הרשת, ויצוצו לכם הסניפים הרלוונטיים. משם תיכנסו לstreet view ותבדקו בדיוק איך מגיעים מהתחנה למסעדה.
לסיום, מצרף וידאו שמסביר בפירוט איך אוכלים בקאיטן זושי סמל ההבעה ‏‎smile‎‏
תסעדו ותרבחו!

kura zushi

hama zushi

 

5/5 - (3 votes)