שלום, קוראים לי דניאל וטיילתי ביפן ביחד עם בן זוגי במשך כחמישה שבועות.

אמנם אני לא מומחית ביפן ולא התגוררתי בה ,אבל לפני הנסיעה שלי חיפשתי עצות ממטיילים ישראלים ביפן וכמעט לא היו תוצאות..אז החלטתי לתת קצת טיפים המבוססים על החוייה שלי ביפן.
יש כאן עצות למטיילים שרוצים לבקר ביפן ומחפשים מקומות מגניבים, אוכל טוב ובתי מלון שווים.

אז ככה:

מזג אוויר ביפן:

אני ביקרתי ביפן בתקופת הקיץ שהיא לא התקופה הכי מומלצת לטיול , אך עדיין היה לי כיף גדול ,מזג האוויר לא הפריע לטיול, ואפילו פתח בפני הרבה אופצית -טיפוס על הר פוג'י למשל מתאפשר רק בחודשי הקיץ ,ולפי מה שהבנתי רק בחודשי הקיץ חם מספיק כדי לפקוד את הים ואת הבריכה (אם יש במלון או קרוב אליו).

דעו שאם אתם מטיילים בתקופת הקיץ (יוני עד ספטמבר) צפוי לכם מזג אוויר חם ולח, ומאמצע יוני עד אמצע יולי כנראה שיהיו הרבה מונסונים (גשם שוצף ופתאומי) אז תגיעו מוכנים!

התקופות המומלצות לביקור ביפן הן תקופת פריחת הדובדבן – מסוף חודש אפריל עד תחילת מאי ,או בתקופת הסתיו שבה כל העלים שעל העצים נצבעים בצבעי אדום וכתום.

לינה ביפן:

להלן כמה בתי מלון ששהיתי בהם במהלך הטיול ואשמח להמליץ לכם עליהם-

– מלון בגוטנדה (איזור בטוקיו) – “Arietta Hotel & Trattoriaהמלון הומלץ לנו ע”י מישהי שביקרה בו, ואפשר להגיד בפה מלא שההמלצה הייתה טובה .אומנם החדר היה קטן מאוד, אבל הוא היה גם נקי ומעוצב בטוב טעם. בנוסף ההגעה  לתחנת קו היאמנוטה של חברת JR הייתה הנוחה ביותר שחווינו בכל שהייתנו בטוקיו! רק כ -5 דקות הליכה.המלון אינו מפואר אך הוא נקי ,איכותי ומאוד זול ביחס למלונות אחרים. בקיצור מומלץ!

מחיר ללילה: כ-12,000 יין.

-מלון בקגושימה (עיירת חוף דרומית בקיושו)- אם תזכו להגיע לקגושימה, אני ללא ספק אמליץ לכם ללון במלון Solaria Nishitetsu hotel kagoshima – את המלון הזה הצלחנו למצוא בכוחות עצמנו (וגוגל) והוא היה הימור מוצלח ביותר. המלון המקסים הזה, לרוב הפתעתנו, מוקם ממש מול תחנת הרכבת המרכזית של העיר קגושימה (Kagoshima Chou). מה שהקל עלינו מאוד למצוא אותו ושלא נדבר על סחיבת המזוודות (:

אז זהו גם יתרון משמעותי וגם חסרון עבור חלק מהאנשים שאולי היו מעדיפים ללון במקום קצת יותר פסטורלי.עבורנו, הקרבה לתחנה ממש לא הפריעה אלא להיפך, עזרה לנו מאוד בכל הקשור להתנהלות בעיר.החדרים במלון היו ללא רבב וקיבלנו נוף מהחדר לגלגל הענק ששוכן בתחנה המרכזית של קגושימה (דרך אגב, ביפן התחנות המרכזיות הן לא כמו שאנחנו מדמיינים אותן- כדוגמאת תחנה מרכזית תל אביב, אלא ההיפך הוא הנכון, התחנות המרכזיות הן בדרך כלל המקומות הכי חדישים בעיר ויש בהן הכל, החל משופינג ועד אוכל מצויין ,חנויות כולבו מפורסמות ועוד! אז תתכוננו לשינוי תפיסה )ארוחת הבוקר במלון הייתה מגוונת ומעניינת לתייר שלא מכיר את המטבח היפני.לסיכום,מלון מעולה עם מיקום מצויין ונוף יפה.

מחיר ללילה:כ-12,000 יין.

תותים מניאטורים בארוחת בוקר
נוף מחדר האוכל

-דירה/ריוקן בקיוטו- בקיוטו שהינו במקום ושמו “Hana-Touro stay Kyoto    residence – המקום עמד בכל הציפיות שלנו ועקף אותן, מלון הדירות הזה מוקם ממש כחמש דקות הליכה מהרחוב הראשי של רובע גיוןׁ ( Shijo dori)– רובע הגיישות העתיק, ושכן ממש על הנהר -מקסים! בנוסף לכך הדירות עצמן היו יוצאות מן הכלל , חלל גדול מאוד המעוצב בסגנון יפני מודרני ,והרצפה הייתה רצפת טטאמי מסורתית(סוג של מחצלת מקש). בדירה היה מטבחון קטן ופינת אוכל, ככה שהיה לנו מאוד נעים להכין לעצמנו מידי פעם ארוחת בוקר/ ערב . למרות שהבחורה בקבלה לא ידעה אנגלית כל כך טוב,היא הייתה כל כך נחמדה והשתדלה לעזור לנו בכל מה שביקשנו .המקום היה לא זול,אבל בהחלט שווה את הכסף.

מחיר ללילה: כ-15,000 יין.

החדר במלון “האנה טורו” קיוטו

אוכל יפן:

טוקיו – מקום מצויין לסושי בטוקיו -רובע שינג'וקו הוא Numazukou

מקום זה נחשב למקום הכי טוב לאכילת סושי על מסוע בכל רובע שינג’וקו!זוהי מסעדה פשוטה בה מגישים דג טרי ונהדר על מסוע נע, והתשלום הוא לפי צבעי הצלחות שבהן מוגש הסושי. המחירים יחסית נמוכים ומתחילים מ180 יין לשתי חתיכות ניגירי (בסביבות חמישה שקלים),אני אכלתי שם ארוחה מלאה, משביעה וטעימה בכ2000 יין! (כ60 ש"ח)

מומלץ בחום.* המקום ממוקם כדקת הליכה מתחנת שינג’וקו.

סושי בשוק הדגים צוקיגי:

סושי בשוק הדגים
סושי בשוק הדגים

אפשר להגיד שבמהלך כל הטיול לא טעמתי סושי כל כך איכותי וטרי כמו בשוק הדגים צוקיגי (אפשר לנחש למה),אך, המחיר בהחלט לא היה זול כיוון שזהו יעד שמושך אליו המון תיירים זרים. אם אתם מגיעים לסיור בשוק בשעות הבוקר המוקדמות ,מאוד מומלץ לעבור באחת משתי הסושיות בהן יש תור (אני הלכתי על הסושייה עם התור הקצר יותר), ולאכול מעט אפילו רק בשביל החוויה. קחו בחשבון שמנת סושי פשוטה-

שתי חתיכות ניגירי,תעלה לכם כ700 יין.(21 ש"ח)

סושייה ברחוב הקניות אומוטה סנדו(רחוב קניות ברובע הראג’וקו) – “Heiroku Sushi Omotesando” סושייה הומה בה תצטרכו לחכות קצת בתור (כך היה לפחות כשאני הייתי ) אך הסושי שווה את ההמתנה!
זה הסושי הראשון שטעמתי בטיולי ביפן והומלץ לי ע"י עוברת אורח מקומית.
זה לא המקום הכי אותנטי לאכילת סושי ממסוע , משום שרחוב הקניות אמוטה סנדו הינו רחוב ראשי ומפורסם מלא בתיירים, אך למרות זאת אמליץ בחום על המקום אם תרצו סושי מעולה במחיר סביר.
אמליץ במיוחד לנסות ניגירי שרימפס מבושל( Ebi) וקליפורניה רול.אם לא יוצא לכם לעבור במקרה במקום זה, אל תגיעו במיוחד ,זהו לא מקום מאסט.

מסעדות בסגנון אחר ביפן:

בוא נהיה כנים, אחרי כמה שבועות של סושי מתישהו יתחשק לכם לטעום קצת טעמים אחרים , בדיוק בשביל זה אני כאן! להלן ההמלצות על מסעדות לא בעלות אופי יפני:

מסעדה איטלקית- cucina italiana la pizzeria-Lumen

מסעדה במזרח שינג'וקו באיזור הבילויים המפורסם.

אני חייבת להגיד שהמסעדה במראהה לא נראית כל כך מרשימה, אך מעולם לא אכלתי פיצות טעימות כמו שאכלתי במסעדה הזו.הן היו בדיוק בגודל המתאים ליחיד עבות ועם המון גבינה ורוטב. חייבת לציין שהייתי מופתעת מהאיכות עקב האיזור של המסעדה  והנראות שלה, אבל יש הפתעות בחיים!

אם מתחשק לכם טיפה רענון ממסעדות יפניות לכו על המקום הזה , תהיו בטוחים שלא תתאכזבו .

מצד שני, זה לא יהיה לכם זול -מחיר של פיצה פשוטה  יעלה לכם כ1600 יין והיא מתאימה לבנאדם אחד…
אז אם לא איכפת לכם להוציא טיפה יותר ממליצה בחום על המסעדה הזו.

מנגו עם אורז מתוק ובוטנים
מנגו עם אורז מתוק ובוטנים

מסעדה תאילנדית וויאטנמית-“ Thai and Vietnamese cafe’ “

אוקי , הגענו לגולת הכותרת!
המסעדה הזו הייתה האהובה עלי ביותר במהלך הטיול..
כן זה קצת מצחיק שזו בעצם מסעדה תאילנדית ויאטנמית והייתי ביפן, אבל עדיין אני מתעקשת שאנשים יכירו את המקום הקטן והצנוע הזה ,כי מכל הבחינות זו הייתה מסעדה מדהימה.

שהכינוי "קפה" לא יטעה אתכם, המסעדה הזו היא לחלוטין לא בית קפה ,ולגמרי כן מקום של אוכל.

כל כך אהבתי את המקום, שחזרתי אליו כחמש פעמים במהלך הטיול!

בקושי ניתן להבחין במסעדה מהרחוב מכיוון שהיא נמצאת בקומה השנייה של בניין,גם באיזור מזרח שינג'וקו.במסעדה תוכלו לקבל כל מטעם שאי פעם רציתם לנסות מאיזור תאילנד ווויאטנם.המקום אותנטי לחלוטין וניכר כי הטבחים ואפילו המלצריות הם במקור משם! מי שמכיר ואוהב את “הבית התאילנדי” בתל אביב, יאהב את המקום במיוחד מכיוון שהוא מזכיר מבחינת האווירה וכמובן המנות.

אז בלב שלם אחד המקומות שאני באמת מסמנת במרקר ומחייבת אתכם לא להחמיץ! אוכל טרי ומתובל באווירה אותנטית ובמחירים מצחיקים!

מרק טפיוקה וחלב קוקוס
מרק טפיוקה וחלב קוקוס

 

קארי חצילים ועוף
קארי חצילים ועוף

 

ספרינג רול נייר אורז שרימפס ירקות
ספרינג רול נייר אורז שרימפס ירקות

ארוחת בוקר ביפן:

אם אהיה כנה, לא ממש אכלתי ארוחת בוקר בחוץ במהלך הטיול שלי. בדרך כלל הייתי קונה בערב שלפני מאפה במאפייה הקרובה ואכלתי אותו בדירה בבוקר. לצד קפה קר קנוי של סטארבאקס. (היפנים מתים על קפה קר )

אך יום אחד נתקלתי במקום שהוא פשוט חובה לכל מבקר בטוקיו!

Tokyo Metropolitan Government Building Observatories”- ברוב המדריכים תמצאו המלצה לעלות לקומה 45 של בניין המטרופולין הממשלתי הנמצא ברובע שינג'וקו(העלייה לתצפית היא בחינם) אך מה שלא יצויין הוא הימצאות מסעדה מקסימה בקומת התצפית שמציעה ארוחת בוקר במחיר מעולה – כ700 יין לסט של קפהתה עם סקונס או עוגה.

אז למרבה הפתעתי נהניתי מאוד מהארוחה עצמה (קפה מצויין) , ובמיוחד נהניתי לאכול ותוך כדי להשקיף אל הנוף המדהים.הגעתי לשם בשעה עשר בבוקר והמסעדה הייתה פחות או  יותר ריקה , עוד סיבה שהחוויה הייתה כל כך כיפית ומיוחדת. מומלץ להגיע בבוקר!

הנוף מקומה 45 
הנוף מקומה 45

 

ארוחת הבוקר
ארוחת הבוקר

בר מומלץ בטוקיו:

בטיול הזה לא הרביתי לצאת ,אבל בכל זאת יש הרבה ברים טובים באיזור גינזה היביה.אם תרצו לצאת בערב למקום שקט ואולי גם לנשנש משהו מומלץ להגיע לאיזור זה.

אני הייתה בבר מקסים ושמו Star bar" גם באיזור גינזה מאוד קרוב לתחנת המטרו. אמנם היה יחסית יקר -קוקטייל 1700 יין ושהות לאדם עוד 1000 יין…אבל הקוקטיילים היו פשוט מצויינים ומדוייקים. ניכר כי הוכנו בקפידה וע"י מישהו בעל ניסיון רב .הבר פתוח כבר כ40 שנה אם אני לא טועה ומכין קוקטיילים קלאסיים לצד גרסאות יפניות. פשוט מעולה!
לנסות לפחות פעם אחת במהלך הטיול.

בתוך הבר,סנון אירופאי עתיק    
בתוך הבר,סנון אירופאי עתיק

 

קוקטייל “White lady”

קיוטו:

מסעדת יוקרה באיזור גיון “ Shusai kukuzen
זו מסעדה שהגענו אליה לגמרי בטעות בשיטוט לילי ברובע גיון.
באחת מהסימטאות החשוכות שלצד רחוב שיג’ו ההומה והפופולרי, מצאתי את המסעדה הזו. מבחוץ, היא נראית לגמרי כמו שאר המסעדות המסורתיות,אך ברגע שנכנסים מבינים שהמראה החיצוני מטעה וזו מסעדת יוקרה מודרנית המשלבת בין כמה סגנונות קולינריים.

הקיו המנחה של המסעדה הוא סגנון המטבח היפני,זוהי סוג של מסעדת פיוז’ן.
לגבי המחיר- המסעדה אכן יקרה וצריך לשלם סכום מסויים (כ1000 יין נדמה לי) אם לא לוקחים שתי ארוחות מלאות .

בכל זאת, זו המסעדה היפנית הכי טובה איכותית ומעניינת שהיינו בה ביפן. העיצוב מבפנים הוא מודרני עם בר נמוך מגניב ואור מעומעם.אכלנו שם מנות שהיו מהטובות שאכלנו ביפן. החל מסשימי טרי ומרענן, ועד מחבת תוססת של בקר רותח, חתוך דק ומיני בצלים שהתבשלה לנגד עינינו.

סשימי
סשימי
סקאלופס בחמאה
סקאלופס בחמאה
מרק מיסו עם טופו
מרק מיסו עם טופו
תבשיל בקר בסיר מתכת רותח,

 

בית קפה בקיוטו רובע גיון:

אחד המקומות המגניבים ביותר שנקלנו בהם בקיוטו (וביפן בכלל) היה בית הקפה Arabica.בית הקפה שוכן בסמטא קטנה ושקטה בדרך למקדש המפורסם קיומיזודרה.
מלבד קפה מצויין יצא לנו לפגוש את בעל המקום ולשוחח איתו קצת על הקפה ועל קיוטו ויפן בכלליות.
אם אתם בקיוטו זה המקום לעשות עצירת קפה!
אין המון מקומות של קפה איכותי בקיוטו אז גזרו ושמרו את המקום הזה.

בית קפה בקיוטו רובע גיון
בית קפה בקיוטו רובע גיון

הירושימה:

חוץ מאכילת מאכל ושמו “אוקונומיאקי” שהוא מאכל מקומי בהירושמה שחייבים לנסות, אין לי ממש המלצות על מסעדות או על מקומות בילוי, מלבד מקום קסום אחד שכל מי שמגע להירושימה וחובב אמנות צריך להגיע אליו:

האי נאושימה-

אחת המקומות שהדהימו אותי בהירושימה וביפן בכלל הוא אי האמנות המודרנית -“נאושימה” שנמצא בקרבתה.
לפני שנסעתי לא הצלחתי למצוא עליו הרבה מידע בעברית ,לכן אני מעבירה לכם את מה שאני יודעת עליו.

קודם כל, האי עצמו פשוט מדהים ביופיו ונראה כאי טרופי שמשי וירוק, והייתי שמחה להגיע אליו גם אם לא היה מלא במוזיאונים נהדרים ובפסלי טבע יפים.

ההגעה לאי היא דרך עיירת החוף אואנו וממנה נסיעה נוספת במעבורת.
נסיעת המעבורת תיקח לכם כ-20 דקות מהנות ובהם תשוטו בין איים קטנטנים ונטושים.
כשהגעתי לאי לא היה לי כל כך ברור לאן צריך לפנות ומה המסלול למוזיאונים המעניינים שקראתי עליהם,לכן הלכתי לשאול בחנות להשכרת אופניים את המוכר ,ועל הדרך השתכנעתי להשכיר בעצמי זוג, והתחלתי לדווש לכיוון המוזיאונים.

מצד אחד אמליץ על השכרת אופניים כדי לחוות מקרוב את הנופים המדהימים שנצפים מההרים של האי ,ולראות היטב את הפסלים שהוצבו בדרך,אך מצד שני, יש המון עליות תולולת בדרך- אז מצפה לכם דיווש קשה (:

אחרי שהגענו למוזיאון הראשון “Chi Chu art museum הבנו שבעצם היינו יכולים לקחת אוטובוס חינמי ממקום עגינת המעבורת לשלל המוזיאונים הפזורים באי….לא נורא! קצת ספורט לא מזיק אף פעם!

בחזרה למוזיאון, עלות הכניסה לא זולה בכלל -כ2000 יין לאדם, אבל בהחלט שווה את הכסף. יש בפנים עבודות יפהפיות ויחידות במנינן של קלוד מונה,וולטר דה מריה,ג’יימס טורל וטדאו אנדו. המוזיאון עצמו מעוצב בצורה מאוד מעניינת ושווה להגיע אפילו רק כדי לראות את הארכיטקטורה של הבניין. מחוץ למוזיאון יש גינה מקסימה , ובתוכו מהצד הפונה אל הים יש בית קפה שמומלץ להגיע לשתות בו משהו רק בשביל הנוף הנשקף ממנו היישר אל הים ואל האיים השכנים- מהמם!

משם המשכנו באוטובוס החינמי לכיוון מוזיאון נוסף “Benesse house
שהיה גם מאוד מעניין והיה בסגנון קצת יותר צעיר וצבעוני עם כמות גדולה יותר של עבודות לצפייה.
שימו לב, מי מכם ששמע על האי וראה תמונות של החלל הענק שבמרכזו יש חור עגול ענק – אין אופציה להגיע לחלל הזה אלא אם אתם מתארחים במלון בנסי*.
על האי יש עוד כמה מוזיאונים שלצערי לא הספקתי להגיע אליהם כגון “Lee Ufan museum      עוד… אז תקדישו לאי היפה הזה יום שלם ותתכוננו כי יש המון מה לראות.

עבודה במוזיאון בנסי
עבודה במוזיאון בנסי
גן פרחים מחוץ למוזיאון צ’י צ’ו
גן פרחים מחוץ למוזיאון צ’י צ’ו
בית הקפה מחוץ למוזיאון צ’י צ’ו
בית הקפה מחוץ למוזיאון צ’י צ’ו
עבודה במוזיאון בנסי (“Betty”)
עבודה במוזיאון בנסי (“Betty”)
בתוך מוזיאון צ’י צ’ו
בתוך מוזיאון צ’י צ’ו
נוף מבית הקפה של מוזיאון צ’י צ’ו
נוף מבית הקפה של מוזיאון צ’י צ’ו

*באופן כללי חשוב לדעת שביפן לא אוכלים סושי כמו שמקובל לאכול במסעדות בישראל ("רול") אלא תראו בעיקר ניגירי במסעדות סושי בהן יש מסוע ,ובמסעדות ללא מסוע תראו גם הרבה מנות סשימי.

 

הערה נוספת:

*מלון בנסי שייך למוזיאון (או ההיפך) וממה שראיתי הוא נראה די מדהים -מרפסות עם נוף לים אם אני לא טועה יש גם חוף רחצה השייך למלון ,מוזיאונים במרחק נסיעת אוטובוס של כמה דקות ,מה צריך יותר? קצת התבאסתי שלא ידעתי לפני שהגעתי שקיימת האופציה לישון על האי, אז הנה אני אומרת לכם עכשיו ,יש אופציה וזה נראה לי הרבה יותר כיף מאשר לבלות את הלילה בהירושימה..

 

5/5 - (12 votes)