הירושימה (広 島) עיר עם מעל מליון תושבים
והעיר הראשונה שהופצצה על ידי פצצת האטום ב6 אוגוסט 1945 – כוח ההרס של הפצצה היה משמעותי והשמיד כל מי שהיה בטווח של כמעט 2 קילומטר רדיוס

לאחר המלחמה נעשו מאמצים רבים לבנות את העיר מחדש ושיחזור טירת Shukkeien למרות ביקורות רבים שהמקום לא ראוי למגורים הוכח להפך שאפשר להחיות מחדש את המקום

העונה הכי מתאימה לבקר בהירושימה?

ניתן לבקר בעיר הירושימה והסביבה בכל עונות השנה בגלל שמזג האוויר ממוזג באזור זה. החודשים הכי טובים לבקר בעיר זו וסביבתה הם באוקטובר ונובמבר (סתיו) ובמרץ, אפריל ומאי (אביב), זאת מכיוון שביוני, יולי ואוגוסט המזג האוויר נוטה להיות חם ולח ואילו בחודשי דצמבר, ינואר ופברואר המזג האוויר נוטה להיות קריר או אפילו קר מאוד.

לידיעתכם, יש עונת גשמים שהיא בין אמצע יוני עד סוף יולי, אבל לא יורד כל יום באזור הזה כך שניתן לטייל יותר בחופשיות.

כיצד להגיע מ/להירושימה?

כיוון שרבים מאיתנו מגיעים ליפן, ממריאים/נוחתים בטוקיו או אוסקה, והירושימה נמצאת במערב יפן. יש הרבה דרכים להגיע אליה טוקיו, קיוטו, אוסקה ומעוד מספר יעדים.

רכבות – שזו האופציה הכי נוחה, טובה ומהירה:

אם אתם מגיעים ל/מטוקיו, יש את הרכבות JR Tokaido Shinkansen ו-JR Sanyo Shinkansen, אלה רכבות Nozomi שהרכיבה עליהן 4 שעות והמחיר הוא 19,000 ין לכיוון אחד בלבד – לא רלוונטי למחזיקי JR Rail Pass. ישנן רכבות והן Hikari ו-Sakura שהרכיבה עליהן אורכת בקצת יותר, כ-5 שעות והמחיר הוא 18,040 ין  על מושב לא שמור, או 18,500 ין על מושב שמור.

יש לקחת בחשבון שה-JR Rail Pass תקף על הרכבות Hikari ו-Sakura. אז למי שיש לו, לא צריך לשלם על הרכבות האלה.

אם אתם מגיעים ל/מאוסקה, יש את הרכבת JR Sanyo Shinkansen של Nozomi ו-Mizuho שיוצאות מתחנת שין-אוסקה (Shin-Osaka) והרכיבה עליהן כ-80 דקות והמחיר הוא 10,400 ין לכיוון אחד בלבד – לא רלוונטי למחזיקי JR Rail Pass. ישנן רכבת של Sakura שהרכיבה עליה לוקחת מספר דקות יותר מהרכבת Nozomi והמחיר הוא 9,710 ין על מושב לא שמור או 10,200 ין על מושב שמור.

יש לקחת בחשבון שה-JR Rail Pass תקף רק על הרכבת Sakura, אבל אם יש לכם JR Kansai Hiroshima Pass ו-JR Sanyo Sanin Pass אתם יכולים לעלות על כל רכבת שתרצו מהנ"ל.

אם אתם מגיעים ל/מקיוטו, יש את הרכבות JR Tokaido Shinkansen ו-JR Sanyo Shinkansen, רכבות Nozomi שהרכיבה עליהן 95 דקות והמחיר הוא 11,500 ין – לא רלוונטי למחזיקי JR Rail Pass. ישנן רכבות של Kodama ו-Hikari שיוצאות מקיוטו ומגיעות לתחנת שין-אוסקה (Shin-Osaka) ושם ניתן להחליף לרכבת Sakura ישירות להירושימה, וההפך הוא נכון. הרכיבה עליהן ייקח עד שעתיים והמחיר הוא 10,570 ין על מקום לא שמור ו-11,000 ין על מקום שמור.

אם אתם מגיעים ל/מפוקואוקה, יש את הרכבת JR Sanyo Shinkansen של Nozomi ו-Mizuho שאורכת כשעה במחיר של 9,000 ין. ניתן לעלות עליה בחינם אם יש לכם JR Sanyo Sanin Pass ו-JR Hiroshima Yamaguchi Area Pass. יש גם כן את הרכבות Hikari ו-Sakura שהנסיעה עליהן אורכת מספר דקות יותר מהנ"ל וניתן לעלות עליהן בחינם אם יש לכם JR Pass.

אם אתם מגיעים ל/ממאצ'ויאמה (Matsuyama), הדרך הינו עוקפת וארוכה יחסית, למרות הקירבה. לכן, הדרך הזו מתאימה יותר לאנשים שיש בידם JR Pass או שיש להם מחלת ים. ניתן לעלות על הרכבת JR Sanyo Shinkansen לאוקאיאמה (Okayama) שזו נסיעה של 40 דקות ולהחליף לרכבת JR Shiokaze Limited Express הישר למאצ'ויאמה שזו נסיעה של שעתיים וחצי. בסך הכל הנסיעה הזו לוקחת בין 3 וחצי ל-4 שעות והמחיר סביבות 11,000 ין. חלק מהמחיר מכוסה ברכבת Sakura בלבד.

טיסות – אלטרנטיבה יקרה:

אם אתם מגיעים ל/מטוקיו, יש שדה תעופה בהירושימה בעל טרמינל אחד שמקבל בדרך כלל טיסות של חברות ANA ו-JAL, אלה מפעילות טיסות ל/משדה התעופה טוקיו הנדה (Haneda). המחיר הרגיל לטיסת כיוון אחד הוא 35,000 ין, אבל ניתן למצוא הנחות משמעותיות שיורדות ל-11,500 ין, יש לבדוק באתרי חברות התעופה הנ"ל לגבי הנחה לתיירים. בנוסף, עם Air Pass ניתן למצוא במחיר מופחת יותר.

אוטובוסים – אלטרנטיבה פחות נוחה ואיטית יותר:

אם אתם מגיעים ל/מטוקיו, יש חברת אוטובוסים: Willer Express שמפעילה גם כן נסיעת לילה במשך כ-12 שעות, המחיר החל מ-6,000 ין לכיוון אחד ואם יש לכם Japan Bus Pass, המחיר יכול לרדת ב-50%, אך אין זו הבטחה. ניתן לרכוש כרטיסים באמצעות הלינקים הבאים: Willer Express ו-Japan Bus Online.

אם אתם מגיעים ל/מאוסקה, אותה חברת אוטובוסים הנ"ל מפעילה נסיעת לילה במשך 6 שעות, המחיר החל מ-6,500 ין ואילו במהלך היום המחיר יורד ל-5,500 ין. החברה נותנת הנחות לעיתים החל ממחיר 4,000 ין וייתכן שאפילו פחות מזה, דרך הלינק הבא: Willer Express.

אם אתם מגיעים ל/מקיוטו, אותה חברת אוטובוסים הנ"ל מפעילה נסיעות בין 7 ל-9 שעות, המחיר הוא בסביבות 5,500 ין. החברה נותנת לעיתים הנחות החל ממחיר 4,000 וייתכן שאפילו פחות מזה, דרך הלינק הבא: Willer Express.

מעבורות:

אם אתם מגיעים ל/ממאצ'ויאמה (Matsuyama), ניתן לעלות על מעבורת שכן זו הדרך הכי מהירה להגיע ליעד ביניהן. Setonaikai Kisen – חברה שמפעילה סירות מהירות וגם מעבורות מכוניות בין נמל הירושימה לנמל מאצ'ויאמה. השייט בסירה מהירה עצמו אורך כ-70 דקות ומחירו לכיוון אחד 7,100 ין. השייט במעבורת אורך כשעתיים וחצי ומחירו לכיוון אחד 3,600 ין ואם אתם מעלים מכונית רגילה איתכם על המעבורת המחיר לכיוון אחד יעלה ל-12,000 ין.

כמה זמן מספיק להיות בהירושימה?

מניסיוני, לדעתי 3 ימים מספיקים ברוגע לכסות את העיר עצמה, כיוון שהעיר עצמה לא גדולה וההרגשה בעיר הזו שונה מכל עיר ברחבי יפן, יש משהו רוחני בעיר הזו. בנוסף, להוסיף בין יומיים לשלושה ימים אם יוצאים מחוץ לעיר, לדוגמא לאי מיאג'ימה שזה אי מהמם שמומלץ לטייל שם יום שלם.

מה התקציב המספיק בשביל טיול בהירושימה?

העיר יחסית זולה מבחינת התחבורה, האטרקציות והלינה משאר הערים ברחבי יפן, כך שלדעתי לא יותר מ-1,500 ש"ח בטיול של 5 ימים. זאת כל עוד אתם לא עושים שופינג.

לינה בהירושימה

יש שפע רחב מכל סוגי הלינות בעיר הירושימה, אך אני התרשמתי במיוחד במלון 3 כוכבים במחיר מוזל מאוד בהשוואה למלונות האחרים בעיר. לדעתי הוא מתאים לישראלים שרוצים לחוות את העיר בנוחות מושלמת. המלון הוא: Mitsui Garden Hotel – ניתן להזמין דרך הלינק לפי מספר לילות שתרצו ותדעו את המחיר.

עוד על הירושימה ניתן לקרוא בויקיפדיה – לינק

5/5 - (5 votes)

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן